חיפוש באתר

פרוטוקולים - וועדות פיזיות

סיכום דיון ישיבת הוועדה הפיזית מתאריך 26/3/2018

סיכום דיון ישיבת הוועדה הפיזית מתאריך 26/3/2018

נוכחים: מגי ברטן, אתי אברהמי, מיכאל לובלינג, נגה לב ציון נדן, שרון אברהמסון, נטע מגן, גלי טייג-ברין, עמוס דר, דני טאובר, ערן רזין, רותי שפרנט-עבהאל
נעדרת: אריאלה קורנפלד (ברכת מזל טוב מכולם)

נושא הדיון: נוהלי עבודה של הוועדה הפיזית

דני - הקדמה: בשנה האחרונה ראינו הקטנה במספר חברי הוועדה הפיזית המגיעים לישיבות והגדלה של תושבי השכונה הבאים לישיבות.
לדבר יש גם השפעות חיוביות וגם שליליות.
דוגמה להשפעה חיובית: עדכון רציף של השכונה, שקיפות ושיוויונית.
דוגמה להשפעה שלילית: בפגישה הקודמת לגבי הרצל 70-72 לא היה מספיק קוורום של הוועדה הפיזית כדי לבנות סיכום מקצועי של השכונה.
רותי: מה המטרה של הוועדה הפיזית. צריך להגדיר מחדש.
שרון: לדעתי, תכנית 16000 היתה נקודת שבר בוועדה הפיזית.
נגה: שיתוף הוא דבר קריטי. הוועדה הפיזית לא צריכה להיות חונטה.
אתי: אנחנו חלשים בפרסום.
עמוס: האם יש ערך אמיתי לשיתופי הציבור שאנו עורכים? העירייה משתמשת בנו לעשות וי, שנעשה שיתוף ציבור עבורה. אנחנו לא גורם מקצועי כבד משקל בעירייה וכמו כן יש לשקול להיות גורם יוזם של תכנון ולא ריאקטיבי ( למשל כנסי החניה, כיכר דניה, פלייס מקינג) , תהליכים שצומחים למטה, מהשכונה.
נגה: התפקיד שלנו כן חשוב לארגן תושבים ולהשפיע החלטות.
שרון: אנחנו מתקשים לדחוף את העירייה לנושאים שמעניינים אותנו, למשל נושא ההליכתיות והמדרכות, קזוארינות ועצים- פותרים אותנו ב"אין כסף". הישג שהיה לנו הוא ההסדרה מול המינימרקט, שהתערבנו בתכנון לטובת תנועה בטוחה.
מיכאל: יש ערך מוסף לשיתוף תושבים בתכנון. בנושא יוזמה שלנו: אנחנו חייבים להיכנס לנושא של ההתחדשות העירונית ותוספת הבנייה המתוכננת לאורך ציר הרצל להתערב. צריך להגביר את מעורבות שלנו למשל בנכסים בשכונה.
עמוס: בהמשך לנושא ההתחדשות העירונית- חייבים לייצר מדיניות ותוכנית כוללת ולא לתת רק לתוכניות נקודתיות אד הוק ולהתקדם ללא מבט ותכנון כולל. איך אנחנו רוצים שהשכונה תראה בעוד 20 שנה.
עולה השאלה האם זה תוכנית 16,000?
רותי: תוכניות אב לא תמיד יודעות לפתור את הבעיות והצרכים בתכלס. ועדה יוזמת יכולה לצור תכנון משכלל לשכונה. להגיב לתוכניות המון אנשים יכולים.
נגה: מציעה לצור קבוצות משנה שמקדמות נושאים בשכונה...הטיפול צריך לחזור לתושבים לעזור להם לקחת אחריות על נושאים שדורשים הובלה. לעבוד עם מי שיש לו את היכולת.
נגה: איך מגיייסים אנשים?
לעיתים דרך התארגנות שמתנגדת למצב. סביב נושאים ספציפיים.
מיכאל: עוד תפקיד שלנו הוא גיבוש עמדת השכונה שבנויה על בסיס לגיטימיות והיא נבנית ע"י הציבור ולא בהכרח בהתאם לדעת הציבור.
ערן: זו בהחלט תפקידה של הועדה. פתיחת הישיבות לציבור יצר דיונים משמעותיים יותר אם כי פחות מקצועית. חשובה האינטראקציה עם הציבור. התפקיד שלנו הוא לחדד מסרים לאחר דיון פנימי וגיבוש החלטות.
מגי וערן: ההתנהלות של הוועדה גרמה לתחושה של חוסר אמינות. הייתה סחבת בהחלטות ובסיכומים. היו חילוקי דעות על עמדת הועדה...הייתה תחושה למשל עם קירוי בגין של בזבוז זמן. הועדה הפיזית צריכה לשמוע את הציבור והיזם ואח"כ לגבש את עמדתה.
דני: כדי להצליח יותר בסיכום וגיבוש עמדה עלינו לצמצם את מספר הנושאים בכל פגישה כך שגלישה של הדיון לזמן ארוך יותר עדיין תשאיר זמן לחברי הוועדה לדיון וסיכום נושא.
נגה: צריך לאפשר לכל מי שרוצה להצטרף לוועדה גם אם אינם אנשי מקצוע, שיוכלו להצטרף לוועדה, קבלת האחריות מדייקת את העמדות גם אם יש אינטרסים.
כולם: בסוף הדיון הפתוח עם הציבור יש לבקש מהאורחים לצאת ונשארים רק "חברי" הוועדה לדיון פנימי ולסיכום. הדבר מחייב להגיע לשלב זה בשעה סבירה.
לשנות את השם מועדה לפורום אורבני או עירוני...
מגי: להזמין את הציבור לשיח וסוגיות תכנוניות בשכונה.

לסיכום:
הגדלת הלגיטימיות של ועדה ע"י הרחבתה וגיבוש עמדה על בסיס דיון פתוח ולאחריו דיון רק של הועדה.
1. החלטה: הרחבת מס' חברי הועדה: צירוף חברי הועדה של אנשים חדשים גם ע"י איתור שלנו וקבלה של אנשים מהמעוניינים- לא כל החוכמה אצלנו.
2. החלטה (של דני וגלי): אדם הופך להיות חבר בוועדה מהישיבה הבאה (זאת אומרת מהישיבה השנייה בה הוא נוכח- הצעה של דני וגלי ואם לא מגיעים שלוש פעמים אז יו"ר הוועדה רשאי להוציא את הנעדר מהוועדה) ומצופה שיתרום במשימות על הפרק.
3. מגי הציעה דרך לאתר אנשים סביב ערב בנושא תכנון בשכונה שאפילו הם יעלו את הנושאים
4. עלה נושא של עד כמה הועדה מגיבה לעומת יוזמת.
5. החלטה: מהלך הועדה: מזמינים את הציבור ביחד עם היזם , לאחריו יהיה דיון חיצוני ופתוח עם הציבור. נצא להפסקה קצרה ויישאר זמן לדיון פנימי רק של הועדה. כל זה בשאיפה עד השעה 22:00. הציבור יעודכן במהלך .
6. נושא הפרסום בפרויקטים חשובים- דורש עוד תשומות.
7. חשוב להגיע לישיבות מוכנים עם החומר שמועבר מראש.


רשמו:
דני וגלי

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות