חיפוש באתר

עמיתים

עמיתים

     

    עמיתים לבוגרים - החלמה נפשית עם תמיכה חברתית

    רקע – על התכנית

    'עמיתים לבוגרים' היא תכנית הפועלת להחלמה של אנשים עם מגבלה נפשית באמצעות השתלבות בקהילה. מטרתנו ליצור קשרים בין האדם לקהילתו באמצעות השתלבות בפעילויות פנאי, חברה והתנדבות הפתוחות לקהל הרחב. התוכנית מסייעת למשתתפי התכנית להגשים עצמם, ליהנות מתחביבים ישנים או חדשים, להכיר אנשים ולהרגיש משמעותיים, מחויבים ושייכים בקהילה שבה הם חיים.

     

    ייחודיות התכנית – בתוך הקהילה

    'עמיתים לבוגרים' היא תכנית ייחודית במערך השיקום בהיותה מתרחשת כולה בתוך הקהילה והיא פועלת גם עם האדם וגם עם קהילתו.
    מתמודדים המצטרפים לתכנית נהנים מהיכולת להשתלב בביטחון בקהילה, ללא צורך להיחשף, תוך קבלת תמיכה וליווי פרטניים של אנשי ונשות מקצוע מתחום השיקום בתוך המרכז הקהילתי. אנו מאמינים כי המתמודדים צריכים ויכולים להיות שותפים פעילים בבחירות ובהחלטות הנוגעות למעורבותם בחיים הקהילתיים.
    בנוסף לליווי האדם, התוכנית פועלת להנגשת הקהילה עבור מתמודדים עם מגבלה נפשית, באמצעות צמצום סטיגמות ומתן מידע על תחום בריאות הנפש בסדנאות, אירועים וקבוצות.

     

    מה התכנית מציעה?

    * השתלבות בפעילויות פנאי, קהילה וחברה, הפתוחות לקהל הרחב: משתתפי התכנית זכאים למלגה חודשית עבור השתתפות בחוג במרכז הקהילתי ומחוצה לו. בכך, נפתחות בפניהם הזדמנויות לפיתוח תחומי עניין קיימים או חדשים, להיכרות עם אנשים בקהילה ולעיסוק משמעותי בשעות הפנאי.
    * ליווי אישי: תהליך הליווי מתבצע על ידי רכזי ורכזות 'עמיתים' שהם אנשי מקצוע בתחום הטיפול והשיקום: הליווי מתנהל בתוך המרכז הקהילתי, כאשר עבור כל אדם נבנית תכנית שיקום אישית המתבססת על רצונותיו, כישוריו, חלומותיו, מטרותיו, תחביביו ותחומי העניין שלו. הליווי כולל גם מעקב משותף אחר המטרות האישיות של המשתתף בתחומי הפנאי, החברה וההשתלבות בקהילה.
    * מעורבות והתנדבות במרכז הקהילתי ובקהילה: משתתפי שמעוניינים בכך, מקבלים ליווי גם ב תהליך ההתנדבות והמעורבות בתכנית עמיתים, במרכז הקהילתי ובקהילה, וכן יכולים להשתלב בפרויקטים קהילתיים משולבים.
    * קבוצות משולבות: בקבוצות המשולבות מתקיים מפגש ישיר ובלתי אמצעי, סביב תחומי עניין משותפים, בין משתתפי התכנית לבין אנשים מהקהילה המקומית או סטודנטים ממוסד אקדמי. הקבוצות המשולבות הן פרי שיתופי פעולה רבים עם ארגונים שונים ומוסדות אקדמיים.
    * סדנאות ואירועי הסברה לקהל הרחב: במטרה להעלות את המודעות להתמודדות עם מגבלה נפשית ולהסיר חומות ומחסומים הקשורים בתהליך ההחלמה וההשתלבות בקהילה אנו מקיימים עשרות אירועים וסדנאות הסברה בקהילה מידי שנה. משתתפי התכנית מוזמנים להיות סוכני שינוי. במסגרת זאת, הם מנחים, לצד הרכזים, סדנאות הסברה לקבוצות, לארגונים ולקהלים שונים, משתתפים בימי עיון ובפורומים ולוקחים חלק בחוויה מעצימה המקדמת החלמה.

     

    תכניות עמיתים – החלמה נפשית בעזרת הקהילה

    החלמה ממחלה נפשית היא אפשרית. היא תוכל להתרחש כאשר גם האדם וגם הקהילה יהיו שותפים לתהליך ההתמודדות הנפשית. אנחנו בתכניות "עמיתים" מאמינים שלכל אדם יש זכות לחולל שינוי בחייו, ואת היכולת לחולל שינוי בחיים של מישהו אחר. בהתאם לכך, תכניות "עמיתים" פועלות לפיתוח קשרים בין האדם לבין הקהילה, ובכך מאפשרות לכל אדם להרגיש משמעותי, מחויב ושייך לקהילתו.

     

    צרו איתנו קשר: 02-5020731amitimbk@gmail.com | פייסבוק

     

     

    עמיתים לנוער

    רקע על התכנית

    זה לא פשוט להיות בגיל ההתבגרות, עוד פחות פשוט להיות מתבגר עם קושי נפשי. החזון של תכנית 'עמיתים לנוער' הוא לאפשר לבני נוער בני 12-18 (כיתות ז'-י"ב) שחוו משבר נפשי או מתמודדים עם קושי נפשי, לחזור להיות חלק מחברת בני גילם, ולהרגיש שייכים ומשמעותיים במקום שבו הם חיים.

     

    ייחודיות התכנית

    התכנית מתמקדת בבניית רשת חברתית ובחיזוק מיומנויות חברתיות, לצד השתלבות בקהילה והתמודדות עם הסטיגמה, תוך מתן מענה אישי לכל נער ונערה. התכנית מאפשרת השתלבות בפעילויות פנאי וחברה, כגון: חוגים, תנועת נוער וכן בפעילויות קהילתיות והתנדבותיות.

     

    מה התכנית מציעה?

    התכנית מציעה מענה תמיכתי כולל בתהליך ההשתלבות החברתית, באמצעות:

    ליווי אישי ומשפחתי על ידי רכזת 'עמיתים לנוער'
    חיבור לגורמים קהילתיים רלוונטיים, בהתאם לרצון ולצורך המשפחה
    פעילות קבוצתית, הממוקדת בשיפור המיומנויות החברתיות הנדרשות להשתלבות חברתית
    מלגה כספית חודשית להשתתפות בפעילות פנאי שנבחרה
    קשר עם חונך, התומך בהשתלבות חברתי
    פעילות בקבוצות משולבות, המיועדות לבני נוער עם קשיים נפשיים לצד בני נוער מהיישוב, המאפשרות מפגש הדדי ועשייה משותפת סביב תחומי תוכן שונים.
    סדנאות תהליכיות והרצאות חד-פעמיות המיועדות לבני נוער וכוללות: פעילות חווייתית ושיח על סטריאוטיפים בכלל, ובבריאות הנפש בפרט.

     

    רכזת: איילת שטרן | 052-6901048

     

    צרו קשר:
    המחלקות שלנו:
    פעילויות:
    תוכן מרכזי:
    מתנסנט חוגים הצהרת נגישות