חיפוש באתר

אודות בית הכרם

בית הוועד הישן

בשנת תרפ"ה - 1925, הונחה אבן-פינה למבנה ציבורי ברחוב החלוץ, שנועד לשמש לגן-ילדים ובית-הספר. עד מהרה הפך הבנין למרכז אירגוני, חברתי ותרבותי של שכונת בית-הכרם. במבנה שכנו משרדיו של ועד השכונה והוועדות השונות, התקיימו בו חוגים והרצאות,טקסים וחגיגות. כן שימש המבנה לקבלת וחלוקת דואר,סידור השמירה, טיפול בקייטנים ואורחים בשכונה, ולחלוקת מזון ודלק בימי המצור על ירושלים במלחמת העצמאות.

עם קום המדינה סופחה בית הכרם לתחום המוניציפלי של ירושלים, והוועד הפסיק את פעולתו. בראשית שנות השישים נמסרו מפתחות בית הוועד לעיריית ירושלים ובמשך כ-25 שנים פעלו במבנה גן-ילדים,צרכניה ודירת מגורים.
בשנת תשמ"ח -1988 החליטה עיריית ירושלים להרוס את הבית ולבנות במקומו בניין רב קומות. בעקבות מידע זה הוקמה "עמותת בית הוועד הישן" על ידי בני המייסדים ותושבי השכונה, במטרה למנוע את הריסת הבית , לשפצו,לשקמו ולהופכו למוזיאון לתולדות בית הכרם.
בעקבות המאבק הציבורי שהמרכז הקהילתי ע"ש זיו ומרקס היה שותף לו, הקפיאה העירייה את תוכניתה, ובכספי תורמים רבים (משפחות וצאצאים של מייסדי השכונה) שופץ ושוקם מבנה בית הוועד הישן .

בשנת תשנ"א - 1990 נחנך בית הוועד הישן המשוקם , שהותאם לצרכיה החדשים של שכונת בית הכרם.

כיום מופעל בית הוועד על ידי המתנ"ס והוא משמש כמרכז תרבות, מועדון לוותיקי השכונה,המוקד המקיף לקשיש, מוזיאון לתולדות השכונה, אירועים ציבוריים ומשפחתיים של התושבים ועוד.
הפעולה לשימור ושיקום בית הוועד היא אות ומופת להצלחת פעילות קהילתית לשימור אתרים.

פרטים נוספים:
אפרים שלאין - טלפון: 6511501
גב' נעמי שוט- טלפון: 6521446 


--------------------------------------------------------------

הזמנות לקיום אירועים בבית הוועד:
אמיר אזולאי - רכז חוגים ותקשורת
טלפון: 5020728

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות